Wednesday, June 4, 2008

女人女人

女人
真的不能跟男生做比较

男人和女人也不可能平等

为何这么感触?
因为

今天的materials engineering lab

materials or machanics engineering对女生来说都很吃亏
以前并不觉得
但是现在我举手举脚赞同!!

因为女人的力气是远远比不上男生

今天
我跟莹桦做experiment做到半条命
竟然还是最后做完的
上个sem的machanics workshop已经是这样了
我们要花很多很多的力气去磨steel
真的要命
连男生都说手要断了
累死人了
何况是女生?

我真庆幸我读electronics engineering
因为不用力气
就能跟大家一样

不然女人总是被觉得比男生弱

今天在lab
我并没有说很累
或者请求别人的帮忙
也许是自己不想让别人觉得女人不能做到

或是说
竟然我读engineering
就不能要求别人
或是要有被保护的感觉

其实
累是不用说
手更是粗了 T.T

我一定要跟努力
做个像engineering的女生
或是说做个像男生的女生
当然没有要变tomboy的成分! haha XD
课堂外面的我
还是个有女人味的女人 ^^

喝了牛奶
就去睡觉
再次希望有个安静的夜

2 comments:

knotweed said...

yea yea. engineering materials' lab needs strengthhh. haha. which lab you were doing? the charpy test? tests for tensile strength and ductility? i also don't like to ask for help in my materials lab. Dont want people to think that I cant do it because I am a girl. =D Pride. haha.

|eAfy said...

yea yea jane jane same feeling wif me..hahaha XD. now juz start my lab. tis week prepare the steel surface and use microcope to observe the microstructure of the steel. after 6 experiment i'll change to mechanical lab >< i think more tough. T.T anyway, all of this will make me bcum a strong ladies. haha XD

jane jane
let us 2gether jia you jia you ^^
hope 2 of us are the sucessful engineer!! =)
miss ya ^^